problem dotyczy najpewniej modułu podtrzymywania pamięci BIOS

sprawdź, czy inne ustawienia BIOS także wracają do ustawień „fabrycznych”

(zmień coś, np. kolejność startu)

co zaś do „nowej baterii” – przed kilkoma tygodniami wymieniłem baterie w pilocie do autoalarmu samochodowego (pilot centralnego zamka). Wymiana w dobrym, renomowanym zakładzie.

Po 2 tygodniach autoalarm „popsuł się” – nie mogłem ani zamknąć, ani otworzyć pilotem auta…

Pierwsza myśl – popsuło się. W końcu ma parę lat.

ALE… coś mnie tknęło i poszedłem z pilotem do zakładu zegarmistrzowskiego i poprosiłem o sprawdzenie pilota.

Okazało się, że z 2 włożonych do niego baterii JEDNA BYŁA CAŁKOWICIE WYCZERPANA.

A przecież widziałem, jak technik wyjmował obie bateryjki z blistra i jak wkładał do pilota.

Nie piszesz gdzie i jak wymieniałeś baterię, jednak wyjmij ją z płyty, idź z nią do zegarmistrza i poproś o sprawdzenie poziomu naładowania (oni przeważnie mają takie małe próbniki do badania poziomu naładowania baterii).

Jeśli będzie padlina – kup taką samą u tego zegarmistrza prosząc o sprawdzenie poziomu jej nałądowania.

Jeśli jednak okaże się, że bateria jest OK, to problem tkwi w płycie głównej.

Zapewne ma parę lat i niewykluczone, że np. popuszczały już luty.

Kiedyś o oczy obiła mi się informacja dot. usług poprawiania zimnych lutów w starszych sprzętach, ale teraz nie potrafię sobie przypomnieć co, gdzie i jak…

Może tut. koledzy sprzętowcy coś podpowiedzą?



hasło do krzyżówki: „łże jak pies”, na 9 liter…? ->>BULTERIER

***

HOMOFOBIA => naturalna organiczna reakcja obronna zdrowego organizmu przed kontaktem z mutantem

****